יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

תל אביב מהפך ירוק דרישה להפעלת תל אופן ביום כיפור



לכבוד,                                                                                                                          8 בספטמבר 2013
מר רון חולדאי
ראש עיריית תל אביב-יפו

שלום רב,

הנדון: דרישה להפעלת מערכת השכרת אופניים – "תל-אופן" ביום כיפור הקרוב


בהודעה רשמית שפורסמה באתר העיריה ובאתר "תל אופן" נמסר כי יבוצע ניתוק מתוכנן ומכוון של מערכת ההשכרה האוטומטית של האופניים הציבוריות – למשך יום כיפור (למעשה, כבר כמה שעות לפני כניסת החג).

הנימוק שנמסר הוא "..שהפעלת מערך השכרת האופניים מצריכה העסקת מוקדנים והנעת כלי רכב ברחבי העיר" -  והרי זו, במחילה, טענה מגוחכת. וכי יעלה על דעת מישהו לנתק ביום  כיפור את מערך הטלפונים הסלולריים משום שגם הוא, כידוע "מצריך העסקת מוקדנים והנעת כלי רכב"..? חלילה. 

עוד יותר מגוחכת היא הטענה בדבר הפגיעה באופיו של החג (.."יום אחד בשנה שבו באופן וולונטרי עם ישראל לא נוסע ברכב " – כנאמר בהודעת העיריה). יום הכיפור הוא היום האחד בשנה שבו ינועו ברחובות העיר תל-אביב למעלה מ 100,000 זוגות אופניים. האם רק האופניים של "תל-אופן" מסכנים את קדושת החג ?

האמת היא שמדובר בגזירה דתית גרידא, המנוגדת במהותה לאופייה ולמהותה של העיר תל אביב-יפו אשר מושתתת על עקרונות של חופש, פתיחות, ליברליות, פלורליזם, מניעת כפייה מכל סוג – לרבות כפייה דתית. 

רק לאחרונה, במסגרת תשובה לבית המשפט העליון בעניין עסקים פתוחים בשבת הצהירה העיריה כי תדאג לקיים בעיר "מציאות המאפשרת את קיום יום המנוחה לצד החופש של כל אחת ואחד ליהנות ממנו" – תואיל נא העירייה והעומד בראשה לקיים הצהרה נאה זו גם כלפי שוכרי האופניים של "תל-אופן".

ח"כ (לשעבר) בריזון פעל לא מעט למניעת ניתוק שרותים ציבוריים על ידי גופי ממשלה ביום כיפור ופנה בעניין זה ליועץ המשפטי, לשר הפנים ולמשרד המשפטים. כתוצאה מפניות אלה אכן שונו ההוראות ומערכות אוטומטיות (בעיקר שרותי אינטרנט) לא נותקו עוד ביום כיפור.
על כן, אנו דורשים ממך להורות על הפעלת המערך האוטומטי של שירות השכרת האופניים העירוני "תל-אופן" ביום כיפור הקרוב (13-14/9/13) כדי שכל משתמש שירצה בכך יוכל לשכור אופניים - בדיוק כמו שהוא יוכל להשתמש  במערך הסלולרי ובמכשירי הבנק האוטומטיים. רק  שירותים מאויישים כמו מוקד שירות, שירותי תחזוקה ותיקונים לא יפעלו –  כך שלא תהיה שום מעורבת אנושית בפעילות ההשכרה ביום כיפור.     
                                                                                                                                                                                              באם תידחה בקשתנו זו נשקול פעילות שתתבסס על הנסיון שנרכש אז בכל הקשור להפעלת שירותים אוטומטיים ע"י גופים ממשלתיים - לרבות פנייה לבג"צ.


בכבוד רב,

ח"כ (לשעבר) רוני בריזון                                                                                    עו"ד ראובן לדיאנסקי
תנועת מהפך ירוק בת"א                                                                                     חבר מועצת העיר
                                                                                                                           יו"ר תנועת מהפך ירוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה